Saturday 23 February 2013

Spiders 3D

Menyesal sungguh aku tengok cerita ini. Memang menyesal. Sungguh menyesalkan dan amat teramat amat menyesal dan aku menyesali diri aku tengok cerita ini. Kenapa? Ok aku bagi list kenapa aku menyesal tengok cerita ini. Aku dah tengok sendiri filemnya jadi aku tak kisah aku nak condemn filem ini sebab aku ada pergi tengok.


  1. Nama gah 'Spiders 3D' tetapi tak ada 3D. Memang tak berbaloi beli tiketnya. Sebenarnya, memang ada 3D tetapi TGV Bukit Tinggi ni tak ada pulak 3D. Pekerja kaunter kata hanya di TGV Sunway je ada. 
  2. Labah-labah tu memang kelakar. Serupa macam ketam pun ada. Peliknya bila labah permaisuri menyerang bandar tu, labah-labah yang kecil entah hilang ke mana. Bila babak terakhir, baru nak muncul.
  3. Para pelakon tak berlakon dengan sensitif contohnya kawan dia kena serang dengan labah-labah tu dan mati. Dalam beberapa minit, jelas riak wajah dia tak sedih sangat. Siap boleh minum kopi lagi. Kejadian itu berlaku macam perkara biasa saja. Tak menghayati watak dah. Cuba kita berada situasi begitu? Mesti kita sedih dan tak percaya kawan baiknya mati.
  4. Berlakon di kawasan di bandar situ saja. Tak ada nak tukar-tukar lokasi. Jadi, penonton akan merasa bosan. Termasuklah saya. 
  5. Labah permaisuri tu kebal. Tembak dengan senapang tak mati. Tembak dengan kereta kebal pun tak lut. Tapi bila si hero ni bawak kereta api langgar dan membakar labah permaisuri tu dengan meletupkannya, boleh pulak hancur. Oh, hancur jalan cerita filem ni.
Itulah kesimpulan yang dapat aku berikan.Kalau korang rasa nak tengok, boleh, dipersilakan (jangan bersila kat pawagam eh). Jika tak menarik, memang rugi korang beli tiket. Baik, selamat menonton.

No comments:

Post a Comment