Thursday 7 February 2013

Antara Parker dan Journey to the West

Well, hari rabu hari tu aku keluar dengan kawan aku untuk menonton filem 'Parker' lakonan Jason Statham dan malam semalam (06 Feb 2013) aku menonton filem arahan pelawak terkenal Stephen Chow iaitu 'Journey to the West'. 

Antara kedua-dua filem ini aku lebih rela pilih filem 'Parker' sebagai filem pilihan aku kerana lakonan mantap dari Jason Statham dan jalan ceritanya yang menarik menyebabkan aku pilih filem ini filem yang menarik untuk ditonton. Bukan aku nak mengagung-agungkan hasil kerja orang barat ni tapi itulah hakikatnya bila orang barat buat filem ni memang bersungguh-sungguh. 

Kenapa aku tak pilih filem Journey to the West sebagai filem pilihan aku? Ini adalah pendapat peribadi aku ye. Kalau korang rasa filem ini berunsurkan komedi seperti filem-filem arahan Stephen Chow yang lain ternyata memang korang silap ( adalah sikit-sikit terselit kelucuannya). Filem ini lebih kepada aksi dan sedikit berunsurkan cinta. Dan sekali lagi Stephen Chow tak berlakon pun dalam filem ni tidak seperti filem-filem yang lain seperti Kung Fu Hustle dan Shaolin Soccer. Filem ini lebih mengisahkan macam mana si Sami ni ada pengikut-pengikutnya boleh bertemu. Ok, masing-masing punya pendapat. Jika korang nak tengok dipersilakan dan bagi pendapat pada kawan-kawan anda. 

p/s: Masuk minggu ni dah 2 kali aku tengok wayang. Kaki wayang betul.

No comments:

Post a Comment